Klarna

Handla med Klarna och betala som du vill. Nu, senare eller med delbetalning. Klarna hjälper dig att automatiskt fylla i din information, spåra dina paket, anmäla returer och med allt annat som bara måste funka.

Klarnas app finns tillgänglig i App Store och Google Play. Och den är gratis.

Köp & leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset. Vi levererar alla produkter och tillbehör inom Sverige med Schenker som speditör. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige. 

Du som beställer är ansvarig att uppge en korrekt e-postadress.
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager. 

Leveranstiden är normalt ca 5-10 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt lager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post kundservice@nspab.se eller telefon 0521-65999. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras senast 8 dagar efter mottagandet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant vid mottagandet. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. 

Öppet köp & bytesrätt

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Att åberopa ångerrätt och öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat, oskadat skick samt i obrutet original emballage. Vid utnyttjande av ångerrätt står kunden för returfraktkostnaden. Fraktavgift återbetalas ej vid återköp, kund står för alla omkostnader vid ånger/avbeställning. Kund debiteras 20 % av det totala ordervärdet vid ånger/avbeställning. Specialbeställningar och kundanpassade produkter kan ej avbeställas eller returneras.

Returer

Kontakta vår kundtjänst via e-post kundservice@nspab.se eller telefon 0521-65999 för hjälp med retur.

Reklamation

Vid ev reklamation kontakta vår kundtjänst via e-post kundservice@nspab.se eller telefon 0521-65999.

Vid reklamation vänligen uppge ordernummer samt bifoga bilder. 

Garanti / Dokumentation

Se respektive produkts garantivillkor.
Finns att läsa i medsänd installations & användaranvisning.